Refleksi berkenaan movie dan persekitaran

 Dalam thread ini.. kami diminta mengulas tentang apa yang kami dapati di dalam movie dan pemerhatian persekitaran.
Kami terpanggil untuk mengulas tentang pemerhatian di dalam media social iaitu Facebook
FACEBOOK LOGO


Facebook dilihat semakin berperanan dalam mengubah cara hidup seseorang manusia itu dan sangat berpengaruh dalam kehidupan manusia. Kita lihat saja tragedi di Paris awal November lalu. Akaun-akaun FB bermerah-putih-biru selepas kejadian tersebut dan bersodaliriti menentang IS. Hakikatnya, Islam terpalit dengan cemuhan, ancaman terutama dari USA, dan umat seantero dunia melihat Islam sebagai agama keganasan. Walaubagaimanapun, melalui media sosial itu juga, terdapat pihak yang bertanggungjawab cuba untuk memulihkan nama Islam dengan mencerahkan siapakah IS sebenarnya dan mengapakah mereka berbuat begitu.
     
Donald Trump pernah mencadangkan larangan Islam masuk ke USA
Facebook juga tempat penyebaran fitnah-fitnah, hadis palsu, pendedahan maksiat yang berleluasa dan tanpa malu. Facebook juga tempat jalinan masyarakat bertambah akrab, tempat perkongsian ilmu, tarbiah yang dilihat sebagai sisi kebaikan media sosial ini.
  Kesimpulan yang boleh dibuat ialah media sosial boleh digunakan dalam penyeberan dakwah Islamiah dan juga boleh membawa kemudaratan penggunanya. Namun, bergantung kepada pengguna untuk membentuknya.. sekian terima kasih 😊😊

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Powered by Blogger.

Kami lima bersaudara.. huhu

Kami lima bersaudara.. huhu
<3

Wikipedia

Search results

Do good deeds properly, sincerely and moderately and know that your deeds will not make you enter Paradise, and that the most beloved deed to Allah’s is the most regular and constant even though it were little.”

About me?? It's About us...